حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید! کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد در پی قطع برق و ازکارافتادن آسانسور‌ها (۲۲ آبان ۱۴۰۳) سهم شهرداری مشهد از عوارض آلایندگی، تقریباً هیچ! درباره یکی از کوچه‌های فرعی بازار سرشور مشهد | سراسرِ کوچه «سراسر»، پر از داستان «دکتر شیخ» است آیا مازوت‌سوزی در مشهد متوقف می‌شود؟ آغاز صدور صورت‌وضعیت الکترونیکی مسافری در خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن شهری با شهرفروشی محقق نمی‌شود تهیه طرح تفصیلی محله آبکوه مشهد با نظر مردم یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد مشهد، رتبه نخست ایجاد زیرساخت حمل و نقل درون شهری در کشور + فیلم درباره عبدالقدیر سبزواری، مؤسس روزنامه «آزاد» در مشهد | مدیر همیشه در بند روزنامه آزاد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۰ آبان ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه
سرخط خبرها

بزرگ ‌ترین مدیا پارک کشور در مشهد آماده بهره برداری شد

  • کد خبر: ۵۸۷۳۷
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
بزرگ ‌ترین مدیا پارک کشور در مشهد آماده بهره برداری شد
فعالیت مرحله اول این مدیا پارک در حوزه انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ اولین مرکز نوآوری در تولید محتوای دیجیتال کشور به زودی در مشهد راه اندازی می‌شود. بزرگ‌ترین مدیا پارک ایران با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریالی در فضایی به وسعت ۳ هزار مترمربع و در یکی از طبقات ساختمان مرکزی اداره پست خراسان رضوی مراحل پایانی تجهیز خود را سپری می‌کند تا با ایجاد این مرکز زنجیره تولیدات دیجیتال از تیم سازی، ایده پردازی، تولید و بازاریابی، همه به این فضای تخصصی خلاصه شود.

مشاور وزیر و رئیس پارک فاوای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در نشست خبری پیش افتتاح مرکز نوآوری محتوای دیجیتال گفت: راه اندازی بزرگ‌ترین مدیا پارک ایران در مشهد نقطه آغاز راه و ورود به این حوزه مهم است.

محمدجعفر صدیق افزود: با اشاره به اینکه ۴ پروژه پیشران مهم که ظرفیت اقتصادی و جایگاه ملی دارد در این پارک پیگیری می‌شود، ادامه داد: وظیفه اصلی ما تأمین و توسعه فناوری و رقابتی کردن شرکت‌های نوآور است و اگر نتوانیم بازار منطقه را در دست بگیریم، به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرده ایم.
وی گفت: ۲ شرکت مهم در مرکز نوآوری محتوای دیجیتال فعالیت می‌کنند. یکی از آن‌ها در حوزه تولید محتوای دیجیتال و دیگری در حوزه تولید خدمات ابری و صادرات فعالیت خواهند کرد.
وی توسعه و ترویج فرهنگ را راه احیای تمدن شیعی دانست و افزود: صادرات داده‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین عوامل ترویج فرهنگ به منطقه و دنیاست.


صادراتِ داده، ۹۰ درصد کمتر از واردات

صدیق ادامه داد: صادرات داده به خارج از کشور چیزی حدود ۱۰ درصد واردات داده به کشور است، اما با توجه به ظرفیت موجود باید به صد در صد برسیم تا این توازن برقرار باشد.
وی با بیان اینکه با فعالیت این شبکه پیش بینی خواهیم کرد در گوشه گوشه کشور بتوانیم حدود ۵ هزار شغل ایجاد کنیم، ادامه داد: مرکز نوآوری محتوای دیجیتال، کانون فعالیت‌های نوآورانه در حوزه تولید محتوای دیجیتال در کشور است و اشتغال زایی آن تنها متکی به همین ظرفیت داخلی نخواهد بود؛ با این حال فعالیت ۵۰۰ نفر در این مرکز پیش بینی می‌شود.
صدیق گفت: جایگاه استراتژی مشهد بسیار مهم است و با ایجاد این مرکز در شهر می‌توانیم وارد اقتصاد کشور‌های فارسی زبان منطقه‌ای شویم.


همکاری مدیا پارک با کارخانه نوآوری

وی با اشاره به اینکه همه پارک‌های نوآوری مکمل هم هستند، افزود: قرار است در مذاکره با شهرداری، انتقال مزایای مربوط به این پارک را به کارخانه نوآوری تسریع دهیم.
مشاوره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه اقدامات حمایتی از گروه‌های نوآور در مشهد گسترش خواهد یافت اظهار کرد: شتاب دهنده‌ها می‌توانند تا سقف ۴ سال در این مرکز فعالیت داشته باشند و تا ۴۰ درصد تخفیف نرخ اجاره بها دریافت کنند.

وی ادامه داد: زنجیره‌ای از آموزش اولیه تا بازار ایجاد خواهد شد و تا به حال مشابه آن را در مشهد نداشته ایم و افتخار می‌کنیم که این حرکت از شهر مشهد ایجاد می‌شود.


مزیت هم جواری با افغانستان

مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک نیز در این نشست با بیان اینکه تولید محتوای دیجیتال به نسبت سایر صنایع، زودبازده‌ترین و کم خطرترین حوزه برای سرمایه گذاری است، گفت: پیش نیاز ورود به بازار دیجیتال، ایجاد اکوسیستمی در حوزه تولید محتواست که در این مرکز با ایجاد ۳ بخش «مرکز نوآوری در حوزه تولید محتوا»، ایجاد «بازار ملی محتوای دیجیتال» و خدمات «تجارت آنلاین» برای تولید محتوا در سطح بین المللی برنامه ریزی کرده ایم.

حمیدرضا بحرینی با اشاره به اهداف اصلی تأسیس این مرکز نوآوری افزود: تیم سازی در حوزه تولید محتوا در بخش اکادمی مرکز صورت می‌گیرد. همچنین حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های نوپا در فرایند شتاب دهنده این مرکز و بازارسازی و تجاری سازی استارت آپ‌های این حوزه از دیگر اهداف مرکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال است.
وی بیان کرد: این مرکز رسالت ویژه‌ای به دلیل هم جواری با کشور افغانستان دارد و امیدواریم به عنوان مرکز تبادل فرهنگی و تولید محتوا در منطقه به خوبی نقش آفرینی کنیم.

بحرینی با اشاره به ایجاد ۳۰۰ میز کار در فضایی به وسعت هزار و ۳۰۰ متر مربع در این مرکز گفت: خدمات این مرکز توسط فناوری‌ای به نام obs در سطح ملی گسترش خواهد یافت تا در این پلتفرم بیش از ۳ تا ۴ هزار نفر در میز‌های کار مجازی بدون محدودیت زمانی و مکانی به تولید محتوا بپردازند. مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک ادامه داد: فاز اول این پلتفرم نیز هم زمان با افتتاح مرکز، رونمایی خواهد شد و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش حمایتی این مرکز از استارت آپ‌ها افزود: بیشتر به دنبال تیم سازی و ایجاد گروه‌های کاری برای تولید محتوای دیجیتال هستیم.

وی با تأکید بر اینکه جنس فعالیت این مرکز با دیگر مراکز نوآوری متفاوت است، ادامه داد: در فاز اول حوزه انیمیشن، گیم و تولید محتوای دیجیتال در دستور کار قرار خواهد گرفت و تاکنون ۱۵ تیم برای حضور در این مرکز درخواست داده اند.
وی گفت: این مرکز به ۸ استودیوی تخصصی در زمینه تولید محتوای صوتی و تصویری مجهز است و با داشتن محیطی مناسب برای برگزاری ورک شاپ‌های مختلف، به بزرگ‌ترین و منحصربه فردترین مدیا پارک کشور تبدیل خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->